Rybářské výstavy

30.11.2012 

Rybářské výstavy

 

"Ryba není zboží"

Poslední rybářské veletrhy v Německu ANSPO, které se konaly v říjnu, přinesly rozporuplné názory. Organizátoři řešili, na základě mnoha došlých dotazů, na oživení zájmu o výstavu a způsobů jak ji zatraktivnit, také zda připustit vstup nejen představitelům obchodu a tisku, ale také běžným rybářům. A nyní se takový experiment dostal i do Německa.Výsledek neodpovídal očekáváním a původním požadavkům. Některé firmy, vědomy si přišlé změny, odstoupily od účasti.

                               

Návštěvníci z řad obchodníků si během, i po veletrhu stěžovali, že se nemohli dostat k zástupcům firem, že nemohli vést důležitá obchodní jednání (která nebyla určena pro uši spotřebitelů), jednání nebyla možná jednoduše pro přílišnou blízkost na jednání nezůčastněných. Podle názoru Rudi Hegera, známého německého obchodníka, počet návštěvníků-obchodníků podstatně klesl, jako důsledek uvolnění vstupu pro řadové rybáře, což přineslo vystavovatelům značnou ztrátu.
Vcelku viděno, se opět ukazuje, že směšovat jarmark a bazar s obchodní výstavou není vůbec dobré. Většina organizátorů veletrhů ve světě to velmi dobře ví.
V Česku na takové trhy obchodníci jdou jednoduše proto, aby částečně kompenzovali náklady spojené s účastí, za stánek atp. A zároveň z toho důvodu, že do jejich obchodu tolik zákazníků vůbec nepřijde, takže jdou za zákazníkem sami. Často je možné vidět podobnou scénku: obchodní partneři stojí a čekají, čekají dokud majitel nebo jeho zástupce nedokončí prodej nějaké nástrahy nebo cívky vlasce. O žurnalistech ani nemluvě, také čekají ve frontě.
Pro rybáře je to dobré, protože mohou na jednom místě nakoupit zboží od vícero výrobců. Obchodníci jsou také spokojeni - prodávají.
A v takové situaci není možná nějaká prezentace nápadů, idejí, nových koncepcí rozvoje rybolovné techniky, materiálů, není možná diskuze, ani expertní ocenění, ani seminářů, ani kontaktů s novináři. Pro mnohé firmy, které se zabývají vývojem a produkcí, nejsou takové "výstavy" ničím zajímavé. Nemáme nic proti burzám a jarmarkům, ale něco takového nelze nazývat výstavou, nýbrž jen výprodejem skladů. Výstava by podle našeho názoru neměla být ničím jiným, než představením vývoje produktů, novinek, nápadů a perspektivních rozpracování pro rybářskou budoucnost. V Česku ale nic takového nemáme.
Celý vesmír rybaření, se všemi vývojáři, producenty, obchodníky a námi ostatními rybáři, se tak dostává do naprosté stagnace, do přešlapování na místě. To vše, vede k vytrácení zájmu o rybařinu u všech, mladých i starších moderních lidí. Příznaky toho jsou dnes nepřéhlednutelné. A to je nám líto. Rybaření a vše co s ním souvisí nelze přirovnávat k obyčejné, každodenní, trhovecké výměně zboží za peníze.

Ryba není zboží!



celý článek zpět